Interactive Research Center Sp z o.o.

logo

1 marca 2010 r. na mocy porozumienia inwestycyjnego zawartego z Xevin Investments, projekt badawczy Wyszukali.pl został przekształcony w spółkę Interactive Research Center (IRCenter.com). Projekt ten, stworzony przez młodych, polskich naukowców, zajmuje się badaniami opartymi na technologii crawling’u semantycznego w Internecie. Jest to metoda śledzenia zmian i trendów w treściach analizowanych domen.
Zebrane dane pozwalają na dokonywanie bardzo przydatnych analiz opinii internautów na temat marek, produktów, osób publicznych, czy zjawisk społecznych. Stosowane narzędzia i algorytmy analizy danych pozwalają uzyskać obiektywny obraz, czego nie gwarantuje większość stosowanych dotychczas narzędzi ankietowych. Biorąc pod uwagę, nie kwestionowane już, znaczenie Internetu jako kanału marketingowego, trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie departamentu marketingu bez dostępu do aktualnych i precyzyjnych danych dotyczących opinii internautów
Tym, co wyróżnia rozwiązanie oferowane przez IR Center, jest szybkość i dokładność analizy, wynikająca między innymi z unikalnej metodologii dostosowania narzędzia do specyfiki języka polskiego.

Trzon zespołu nowej spółki tworzą założyciele i pomysłodawcy projektu Wyszukali.pl:

Albert Hupa – absolwent Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim. Socjolog zajmujący się sieciami społecznymi i przetwarzaniem języka naturalnego.
Marcin Krzosek – absolwent Instytutu Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim, który bardzo szybko sferę publiczną porzucił na rzecz nowych technologii i ich zastosowania w biznesie.
Mariusz Karbowski – doktorant środowiskowych studiów doktoranckich SWPS i Instytutu Psychologii PAN. Naukowo zajmuje się dynamicznymi sieciami społecznymi w kontekście psychologicznych aspektów przywództwa oraz badaniem społeczności innowatorów w Internecie.
Tomasz Kaszuba – absolwent Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych, asystent w Katedrze Sieci Komputerowych. Naukowo zajmuje się systemami partnerskimi, zarządzaniem zaufaniem i obliczeniami rozproszonymi.
Xevin Investments, poza środkami niezbędnymi do dynamicznego rozwoju narzędzi badawczych, wesprze spółkę w zakresie know-how niezbędnego do funkcjonowania firmy, pozycjonowania oraz marketingu i sprzedaży produktów.

„ Powstanie spółki Interactive Research Center jest naturalną konsekwencją naszej wieloletniej pracy oraz pasji interdyscyplinarnego zespołu zafascynowanego badaniami oraz nie mniej technologiami mobilnymi i internetowymi. Ogromne zainteresowanie wynikami naszych badań w roku 2009 ostatecznie przekonało nas o zapotrzebowaniu na narzędzia pozwalające swobodnie gromadzić i analizować informacje publikowane w Internecie w serwisach informacyjnych, video oraz w przestrzeni social mediów. Choć takie próby od lat były podejmowane przez różne instytucje szybkość opracowanych przez nas narzędzi i ich elastyczność w modelowaniu danych okazała się przewagą i zaowocowała zainteresowaniem ze strony instytucji publicznych, agencji reklamowych oraz domów mediowych.. Jesteśmy przekonani, że dzięki doświadczeniu inwestora i wsparciu spółek zgromadzonych wokół Xevin Investments uda nam się szybko zdobyć ważną pozycję na rynku badań.”
Albert Hupa – Prezes Zarządu IRC Sp. z o.o.

„ Jestem przekonany, że nowatorskie podejście do analiz opinii internautów i możliwość elastycznego badania olbrzymiej ilości danych w oparciu o uznane modele analityczne zrewolucjonizuje rynek badań wykorzystywanych w marketingu oraz w zakresie zarządzania sprzedażą. Ogromne znaczenie ma skrócenie czasu niezbędnego do pozyskania ogromnej ilości danych, a co za tym idzie precyzyjnego i wyraźnego wyniku wskazującego konkretne zjawiska i tendencje. Obiecujący jest fakt, że dane pochodzące z naturalnych obserwacji pozbawione są błędów interpretacyjnych oraz przekłamań wynikających z relacji pomiędzy ankieterem i badanym mającym świadomość, że jego odpowiedzi są poddawane ocenie. Jestem związany z nowymi mediami i technologiami interaktywnymi od lat i wiele ciekawych inicjatyw tego typu już widziałem, ale kiedy pierwszy raz spotkałem się z twórcami projektu wyszukali.pl nie mogłem się powstrzymać od refleksji, że ten zespół dokona zmiany jakościowej w zakresie dostępności i jakości badań, jaką przyniosło kiedyś powstanie firmy Gemius. ”
Krzysztof Golonka – Prezes Zarządu Xevin Investments


 
Jak prawie wszystkie strony internetowe również i nasza korzysta z plików cookie. Zapoznaj się z regulaminem, aby dowiedzieć się więcej. Akceptuję