Przyszłość należy do muzyków

Zdjęcie - Badacze z Harvardu wykazali, że dzieci, które uczą się gry na instrumencie muzycznym przez co najmniej trzy lata, dużo lepiej radzą sobie nie tylko w zajęciach związanych ze słuchaniem czy sprawnością palców, ale i w tych, które wymagają sprawności werbalnej czy wyobraźni przestrzennej.

Badania, które przeprowadzili doktorzy Gottfried Schlaug i Ellen Winner, ukazały się 29 października w czasopiśmie naukowym PLoS ONE. Próbą badawczą było 41 dzieci, które uczyły się gry na pianinie lub instrumentach strunowych przez co najmniej trzy lata, oraz 18 dzieci, które nie umiały grać na żadnym instrumencie. Wszystkie dzieci uczyły się, oczywiście, muzyki w szkole, ale młodzi adepci instrumentalistyki poświęcali dodatkowy czas na lekcje poza szkołą i ćwiczenia w domu.

Fakt, że uczniowie szkół muzycznych lepiej wypadali w testach związanych z dziedziną dźwięku lub w zajęciach manualnych, nie zdziwił nikogo. Ciekawe były natomiast wyniki w kwestiach, które na pozór nie mają z muzyką nic wspólnego – na przykład językowe IQ czy wyobraźnia przestrzenna. Okazało się, że im dłużej dzieci uczyły się grać na instrumencie, tym lepsze były ich wyniki w testach. Wniosek jest prosty: edukacja muzyczna pozytywnie wpływa na możliwości dziecka, nie tylko te bezpośrednio związane z muzyką. Żeby jednak zbadać korelację pomiędzy edukacją w szkole muzycznej i nabytą inteligencją, potrzebne są kolejne badania.

Źródło: polskieradio.pl

Komentarze:

Brak komentarzy. Twój może być pierwszy.

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

 
Jak prawie wszystkie strony internetowe również i nasza korzysta z plików cookie. Zapoznaj się z regulaminem, aby dowiedzieć się więcej. Akceptuję